joi, 15 noiembrie 2012

Tort cu crema de lamaie Dukan

Categorie:

Etapa:
Atac
Portii:
12
Timp de preparare:
1 ora
Timp de gatire:
1 ora
Dificultate:
Medie
Ingrediente:
- 170 gr. branza de vaci degresata (am folosit-o pe cea de 0,1% de la Angst)
- 5 albusuri
- 3 galbenusuri
- 1 plic de praf de copt (de la Dr. Oetker)
- 1 lingura de Gustin (tot de la Dr. Oetker)
- 3 linguri de tarate de ovaz
- 3 linguri de indulcitor praf (marca 365 de la Mega Image)
- 1 fiola de esenta de rom (de la Dr. Oetker)
- 2 lingurite de cacao cu continut redus de grasime (de la Dr. Oetker)
Crema:
-- 550 gr. branza de vaci degresata (am folosit-o pe cea de 0,1% de la Angst)
-- 3 albusuri
-- 5 galbenusuri
-- 7 linguri de indulcitor praf (marca 365 de la Mega Image)
-- 2 plicuri de gelatina (am folosit-o pe cea granulata de la Dr. Oetker)
-- coaja si zeama de la o lamaie
-- 1 fiola de esenta de vanilie
Pasi pentru executare:
- mai intai, am facut blatul; am inceput prin a face focul la cuptor; apoi am pregatitt doua cratiti cu diametrul de 20 de centimetri; am pus una dintre cratiti cu gura in jos pe o coala de hartie de copt, apoi i-am desenat conturul cu un creion si am decupat un cerc cu diamatrul de 20 de centrimetri; am repetat operatiunea, apoi am pus cele 2 cercuri de hartie de copt pe fundul cratitilor
- pasul urmator a fost sa pun intr-un castronel: taratele de grau, amidonul, praful de copt, indulcitorul, cele doua lingurite de cacao, branza, galbenusurile si esenta de rom; am amestecat cu mixerul pana am obtinut o compozitie omogena
- separat, am batut albusurile cu un praf de sare, pana am obtinut o spuma tare; am adaugat aceasta spuma peste compozitia cu cacao si am amestecat (tot cu mixerul) pana am obtinut o compozitie omogena
- am turnat cantitati egale de aluat in cele doua cratiti pe care le tapatasem cu hartie de copt; pentru asta, am folosit un cantar de bucatarie
- am copt cele doua blaturi timp de 40 de minute, la foc mediu, cand au fost gata, le-am scos din forme si le-am lasat sa se raceasca
- inainte de a ma ocupa de prepararea cremei, am luat una dintre cratitile in care am copt blaturile si am tapetat-o cu folie alimentara din plastic; pasul urmator a fost sa pregatesc gelatina conform instructiunilor de pe ambalaj
- am amestecat intr-un vas: branza, coaja de lamaie (rasa pe razatoarea cea mai fina), esenta de vanilie, indulcitorul si galbenusurile; dupa ce am obtinut un amestec omogen, am inceput sa adaug treptat gelatina si am amestecat in continuare, pana s-a incorporat in compozitia cu branza
- separat, am batut albusurile cu un praf de sare, pana am obtinut o spuma tare; am incorporat spuma de albus in compozitia cu gelatina si am tinut-o la bain marie, amestecand continuu, aproape 15 minute
- am lasat crema sa se racoreasca
ASAMBLAREA:
- am pus o foaie de blat in craticioara tapetata cu folie alimentara
- am turnat crema
- am pus cel de-al doilea blat
- am acoperit cu folie alimentara si am tinut la frigider pentru 6 ore, pana s-a intarit gelatina
- am scos folia cu care era acoperita cratia, apoi am rasturnat tortul pe platoul pe care urma sa-l tortul, am desfacut restul de folie alimentara si... gata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu