joi, 15 noiembrie 2012

Prajitura isteata
Ingrediente:
4 oua
4 linguri tarate de ovaz facute faina la blender
1 lingura amidon (Gustin)
150 g branza degresata (eu am folosit Lacteea 0.2%)
...
10 linguri indulcitor praf (eu am folosit Diamant)
500 ml lapte degresat (eu am folosit LaDorna 0.1%)
esenta de vanilie
Pasi pentru executare:

Se freaca bine indulcitorul praf cu branza degresata bine de tot pana capata consistenta de smantana. Se separa albusurile de galbenusuri si se adauga treptat cate un galbenus, amestecand bine. Se adauga laptele fiert si racit si amidonul cu faina de tarate de ovaz si cu esenta de vanilie si se amesteca bine de tot, ca sa nu faca cocoloase.
Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare si se incorporeaza usor cu restul compozitiei.
Sa nu va speriati daca tot amestecul este mai mult lichid decat solid :), pentru ca asa trebuie sa fie.
Se toarna cu grija tot aluatul intr-o tava in care s-a pus hartie de copt in prealabil si se baga usor in cuptor (aveti grija sa nu curga) :).
Cuptorul trebuie sa fie incins in prealabil. Se baga tava pe treapta de mijloc a cuptorului si se coace la foc minim (120 grade e la mine minimul) timp de 1 ora, maxim 1 ora si 10 min. Daca vreti, in ultimele 5 min puteti da focul mai tare sa se rumeneasca usor pe deasupra (nu e necesar!).

Rezultatul va fi unul delicios. Prajitura se imparte singura in 3: un blat f subtire jos, crema la mijloc si un blat foarte pufos deasupra.
Aveti grija sa portionati astfel incat sa mancati maximul de tarate de ovaz permise.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu